Vanochtend was het weer zover... Start van de tweede week medicatietrial met Ritalin voor zijn ADHD kenmerken op school... Dus stond ik voor schooltijd al bij school... Om hem te observeren... Bij schoolaankomst... Bij de overgang van de gang naar de klas... En wederom zag ik een rustige jongen die zijn fiets op slot zette.. Die zijn tas uitpakte... En zelfs even naar het gymlokaal ging om zijn vergeten gymtas te halen...
Na die observatie ging ik naar meester om de medicatie voor deze week en de score-lijsten af te geven... Omdat afgelopen woensdag de wekelijkse invaljuf geen scorelijst had ingevuld, meester had geen tijd had gevonden voor de overdracht aan haar, heb ik opnieuw gevraagd om dagelijks de score-lijsten in te vullen... Voor het medicatie-onderzoek... Omdat er wisselende leerkrachten zijn tijdens de medicatietrial met Ritalin voor zijn ADHD-kenmerken op school...
Vorige week merkten we geen verschil in gedrag thuis mèt of zonder medicatie... Meester zag een veel drukkere jongen en onze pleegzoon gaf zelf aan dat hij geconcentreerder was en zijn werk kon afmaken...
En ook afgelopen zaterdag, de startdag van week 2, zagen we opnieuw dezelfde jongen als altijd... Vandaag gaf hij aan dat het werk weer sneller ging en dat hij zich beter kon concentreren met pilletje... En dat het even goed was als vorige week... Wel had hij vier kruisjes.... Net zoals vorige week... Een kruisje betekent niet luisteren of door de les heen praten... Deze keer kon hij niet aangeven waarom hij kruisjes kreeg.. Opeens stonden ze op het digi-bord... Betekent dat hetzelfde als vorige week? Een drukkere jongen volgens meester? Morgen zal ik het meester vragen... Ben dan toch op school met traktatie omdat onze zoon zijn elfde verjaardag viert...
Maar wat de uitkomsten ook zullen zijn van deze medicatietrial met Ritalin... Eén ding staat voorop... Zoonlief geeft zelf aan dat hij beter zijn werk afkrijgt, omdat hij zich beter kan concentreren... Dus wat ons betreft is hij leidend en niet lijdend...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten