De langverwachte brief van de schooldirecteur aan onze gezinsvoogd lag vanochtend op de deurmat... De brief was naar aanleiding van vragen die wij als pleegouders begin dit schooljaar stelden via de onderwijsconsulent aan de schooldirecteur... Over de inzet van het rugzakgeld... Over toezeggingen van de schooldirecteur aan de onderwijsconsulent... Over het vooraf overleggen van een wettelijk verplicht handelingsplan ter bespreking met ouders... Over de transparantie van de inzet van wettelijk via indicatie toegekend kindgebonden rugzakgeld...
Half november vorig jaar mocht de gezinsvoogd op school komen... Omdat wij het ontwikkelingsperspectief niet hadden getekend... Omdat wij vragen hadden over de inzet van het rugzakgeld... Omdat wij in het ontwikkelingsperspectief niet het handelingsplan herkenden...
De gezinsvoogd moest handelingsplannen ondertekenen, waarvan later bleek dat wij ze niet eerder hadden gezien... De schooldirecteur meldde aan de gezinsvoogd dat die plannen met pleegouders waren besproken... En dat pleegouders moesten stoppen met vragen naar de inzet van het rugzakgeld... Hierover zou een brief worden opgesteld aan de gezinsvoogd in kopie aan pleegouders... Aan de onderwijsconsulent werd gemeld dat school nu had voldaan aan de wettelijke verplichting... Waarop de onderwijsconsulent aangaf dat er nog wel vragen van pleegouders openstonden... Het werd stil vanuit school... Heel stil...
Tot vanochtend... De verwachte brief aan de gezinsvoogd... Ik scan de inhoud...Wanneer de gezinsvoogd niet meewerkt aan de inzet van medicatie voor de ADHD-kenmerken van onze pleegzoon, kan school niet voldoen aan het waarmaken van de ambitieuze doelen die school heeft gesteld voor dit schooljaar.. En zullen deze doelen halverwege dit jaar naar beneden moeten worden bijgesteld... Mocht de gezinsvoogd na een gesprek niet tevreden zijn over het aanbod aan kinderen met een cluster-4 indicatie, dan wordt aangeraden om naar een school uit te kijken die een ander aanbod heeft voor kinderen met een cluster-4 indicatie...
Heldere taal... Aan de vooravond van passend onderwijs... Ben heel benieuwd welk zorgprofiel aan deze school wordt gekoppeld... Uiteraard vanuit mijn MR-pet... Ben ook heel benieuwd wat de gezinsvoogd van de schoolbrief vindt... En welke rol de onderwijsconsulent nog heeft in het geheel... En bovenal... Met welke resultaten onze pleegzoon de schooltoetsen maakt die vorige week en komende week afgenomen worden... Misschien passen die resultaten heel mooi binnen de ambitieuze doelen die school heeft gesteld... Dan is er geen medicatie nodig... Dan kunnen we een verzoek indienen om zijn cluster-4 indicatie in te trekken...
Uiteraard gaan we na de huidige schooltoetsen na ruim vijf jaar toch starten met een drie-weekse medicatietrial... Om school tegemoet te komen... zelfs nog zonder officiële ADHD-diagnose... Om te kijken of medicatie werkt bij de ADHD-kenmerken op school van dit getraumatiseerde kind...
En buiten schooltijd gaan we door met het aanbieden van lesstof via een leerstijl voor beelddenkers... En start hij komende maand met nog zes kinderen vanuit een aanpak voor hoogbegaafde kinderen... Gewoon, omdat hij met passend onderwijs meer kan bereiken dan de door school opgestelde ambitieuze doelen voor dit schooljaar... Noem het maar ouderbetrokkenheid...
Half november vorig jaar mocht de gezinsvoogd op school komen... Omdat wij het ontwikkelingsperspectief niet hadden getekend... Omdat wij vragen hadden over de inzet van het rugzakgeld... Omdat wij in het ontwikkelingsperspectief niet het handelingsplan herkenden...
De gezinsvoogd moest handelingsplannen ondertekenen, waarvan later bleek dat wij ze niet eerder hadden gezien... De schooldirecteur meldde aan de gezinsvoogd dat die plannen met pleegouders waren besproken... En dat pleegouders moesten stoppen met vragen naar de inzet van het rugzakgeld... Hierover zou een brief worden opgesteld aan de gezinsvoogd in kopie aan pleegouders... Aan de onderwijsconsulent werd gemeld dat school nu had voldaan aan de wettelijke verplichting... Waarop de onderwijsconsulent aangaf dat er nog wel vragen van pleegouders openstonden... Het werd stil vanuit school... Heel stil...
Tot vanochtend... De verwachte brief aan de gezinsvoogd... Ik scan de inhoud...Wanneer de gezinsvoogd niet meewerkt aan de inzet van medicatie voor de ADHD-kenmerken van onze pleegzoon, kan school niet voldoen aan het waarmaken van de ambitieuze doelen die school heeft gesteld voor dit schooljaar.. En zullen deze doelen halverwege dit jaar naar beneden moeten worden bijgesteld... Mocht de gezinsvoogd na een gesprek niet tevreden zijn over het aanbod aan kinderen met een cluster-4 indicatie, dan wordt aangeraden om naar een school uit te kijken die een ander aanbod heeft voor kinderen met een cluster-4 indicatie...
Heldere taal... Aan de vooravond van passend onderwijs... Ben heel benieuwd welk zorgprofiel aan deze school wordt gekoppeld... Uiteraard vanuit mijn MR-pet... Ben ook heel benieuwd wat de gezinsvoogd van de schoolbrief vindt... En welke rol de onderwijsconsulent nog heeft in het geheel... En bovenal... Met welke resultaten onze pleegzoon de schooltoetsen maakt die vorige week en komende week afgenomen worden... Misschien passen die resultaten heel mooi binnen de ambitieuze doelen die school heeft gesteld... Dan is er geen medicatie nodig... Dan kunnen we een verzoek indienen om zijn cluster-4 indicatie in te trekken...
Uiteraard gaan we na de huidige schooltoetsen na ruim vijf jaar toch starten met een drie-weekse medicatietrial... Om school tegemoet te komen... zelfs nog zonder officiële ADHD-diagnose... Om te kijken of medicatie werkt bij de ADHD-kenmerken op school van dit getraumatiseerde kind...
En buiten schooltijd gaan we door met het aanbieden van lesstof via een leerstijl voor beelddenkers... En start hij komende maand met nog zes kinderen vanuit een aanpak voor hoogbegaafde kinderen... Gewoon, omdat hij met passend onderwijs meer kan bereiken dan de door school opgestelde ambitieuze doelen voor dit schooljaar... Noem het maar ouderbetrokkenheid...
Geen opmerkingen:
Een reactie posten