woensdag 14 december 2011

Met de auto naar school omdat het regent...?

Vanochtend kwart voor zeven... Een flinke regenbui... Ik klik op buienradar en zie dat tot negen uur één grote regenzone boven het midden van het land blijft hangen... Twijfel... Zal ik wel of niet met de fiets naar het zwembad gaan... Zodat manlief de auto heeft, in geval het heel hard zou regenen wanneer zoonlief naar school gaat om acht uur... 'k Heb namelijk met zoonlief te doen, waneer hij helemaal doorweekt op school aan zou komen... En voor mij maakt het niet uit... Ik ga toch zwemmen...

Uiteindelijk toch met de auto naat het zwembad gegaan... Mooie combinatie met de boodschappen op een rustig moment en de aanschaf van de jaarlijkse kerstboom... Eenmaal thuisgekomen vroeg ik aan manlief hoe het was gegaan vanochtend naar school... Niks aan de hand... Hij wilde zijn regenbroek niet eens aan...

Opgelucht haal ik adem, beseffend dat ik hem liever had gebracht... En tegelijkertijd het besef dat ik hem daarmee niet help... Stel je voor dat hij weersafhankelijk door mij naar school gebracht zou worden met de auto.. Daar help ik hem niet mee... Het enige wat ik hem dan meegeef is het te vaak en te gemakkelijk inzetten van de auto voor korte stukjes... Daar help ik ook de aarde en het klimaat niet mee...

Dus mijn keuze vanochtend was goed... Bijdragen aan een betere wereld doorgeven aan mijn kind... En input voor een mooi gesprek straks met zoonlief over de keuze voor het fietsen naar school in plaats van de auto... Juist die bewustwording aan hem doorgeven, omdat andere kinderen volgens hem altijd met de auto worden gebracht...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten