donderdag 3 januari 2013

Waarom PGB blijft? Daarom...

1. PGB blijft, omdat...
met PGB pleegzoon een kans kreeg om zich na vijf jaar te hechten, omdat ik hem zelf begeleid... Dat gun ik elk kind dat door omstandigheden niet thuis kan wonen...

2. PGB blijft, omdat... 
onze pleegzoon zonder PGB naar een instelling had gemoeten, wat bovendien duurder is dan in een pleeggezin...

3. PGB blijft, omdat...
ik dat met heel mijn hart hoop, omdat er voor een groep kinderen geen passende hulp mogelijk is via zorg in natura (ZIN)... PGB levert die oplossing wél...

4. PGB blijft, omdat...
ik met PGB minder kon gaan werken en pleegzoon kon begeleiden/observeren, waardoor nu eindelijk de juiste diagnose GGz gesteld kon worden...

5 PGB blijft, omdat...
ik beschadigde pleegkinderen met een behoorlijke rugzak een plek binnen een gezin gun in plaats van een leefgroep in een instelling...

6. PGB blijft, omdat...
ik me afvraag waarom er onzekerheid is over PGB... Alleen al een kostenplaatje toont aan dat PGB goedkoper is dan zorg in natura (ZIN)...

7. PGB blijft, omdat...
een politicus, die te maken heeft met AWBZ-zorg in zij/haar directe familie, maar één keuze kan maken...

8. PGB blijft, omdat...
PvdA en VVD ècht gaan luisteren naar hun kiezers, zodat er niet geschreeuwd hoeft te worden door (toekomstige) budgethouders...


1 opmerking:

  1. Wel jammer is dat mijn buurvrouw 3 kinderen heeft met adhd (alleen als ze uit zicht van de ouders zijn gedragen ze zich heel normaal.....)die totaal geen opvoeding krijgen. Jongste jochie is nu 4 en ze konden niet wachten tot ze weer naar jeugdzorg konden om de volgende indicatie aan te vragen. Buurman heeft een baan met wisseldienst en de rest van de tijd is hij niet thuis maar bezig met zijn eigen zwarte handel. Strijken al jaren een vet maandsalaris op en hebben me daar een lol om! Geld komt beslist niet ten goede aan de kinderen. Ze huren een goedkope oppas in en dan is hun leven één feest! Want tsja, de kinderen die het pgb krijgen mogen hun ouders inhuren. Walgelijk om elke dag aan te zien dus ik was erg blij dat er maatregelen zouden komen. Helaas, helaas weer door de pvda teruggedraaid want laten we wel wezen: daar zitten er duizenden die dit voor elkaar krijgen. Ik heb veel onderzocht en je schrikt enorm hoeveel families mee-eten uit die pgb-ruif!En nee, mijn buurvrouw is niet toevallig "één van de weinige uitzonderingen" !
    Ik vraag me af hoeveel van die kinderen die nu een zgn stoornis hebben overblijven als er hulp in natura geboden wordt i.p.v. dat er een zak geld naar binnen gesmeten wordt.

    BeantwoordenVerwijderen