donderdag 18 augustus 2011

Ik kom op tijd, want ik denk in beelden...

Ik was vanochtend vroeg door manlief, die om kwart over zeven naar zijn werk ging... Mooi moment om even te twitteren voordat zoonlief uit zijn bed zou komen...Om negen uur bedacht ik me dat ik hem toch ècht wakker moest gaan maken.. Want om tien uur had hij een afspraak bij de black-hair kapper...

Toen ik boven kwam, was hij al wakker... Op mijn vraag om meteen te gaan ontbijten, reageerde hij onmiddellijk met één sprong uit bed... Richting eetkamer... waar de ontbijttafel nog gedekt stond... Blijf je bij me als ik eet? Waarop ik geen nee kon zeggen... Ik gaf wel mijn grens aan dat ik om kwart over negen zou gaan douchen, want om tien voor tien moesten we in de auto zitten, om op tijd bij de kapper te zijn... Zijn tijdsgrens om te gaan douchen was half tien, sorteerde ik alvast bij hem voor... Ik gaf toe, dat ik me realiseerde dat ik hem eigenlijk een half uurtje eerder wilde laten opstaan.... Maar nu kon hij wat langer uitslapen... Dat vind ik wel fijn hoor, wat langer in mijn warme bedje...

Ik vertelde hem dat hij nu moest gaan doorwerken... Niet in zijn race-auto... Maar alleen die dingen doen die er voor zouden zorgen dat hij op tijd in de auto kon zitten...Met een aantal beelden liet ik hem zijn eigen 'op tijd komen'-film maken... in zijn hoofd... Zodat hij zometeen tijdens het douchen en aankleden in rustig tempo die dingen kon gaan doen, die hem op tijd in de auto zouden brengen... Vanochtend geen zingen, dansen en tromelen in de badkamer... Niet heel uitgebreid alles insmeren, maar ingekort...Niet uitgebreid oefeningen doen... Als achterelkaar geplakte beelden in zijn hoofd... Geplakt tot een 'op tijd naar de kapper'-film... Wetende dat morgenochtend een chill-ochtend is...

Om precies één minuut voor tien kwamen we relaxed bij de kapper aan... Onderweg heeft hij gezongen en getrommeld... Geen onvertogen woord... Geen boos gezicht...

Samen gaan we bedenken hoe de 'op tijd naar school'-film eruit komt te zien... Want hij denkt in beelden en ik leer hem op tijd komen in beelden... Daar, waar woorden ooit tekort schoten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten